Június első felében folyamatban levő munkák
Nyolcvannyolc szakaszon építik a csatornát. Az alábbi táblázatban olvashatja a frissített munkaterület-előrejelzéseket. Kattintson a részletekért!
Részvízgyűjtő, utca | Csatornajel | Munkavégzés ideje | Kapcsolat | Elérhetőség |
1-es részvízgyûjtõ | Térkép> | |||
Pintyõke u. - Kanári u. - Csalogány u. | E-131-1/2-1-0 | 2012.02.28-2012.06.15 | Kertész Sándor | 30/5556612 |
Turul-Sas-Karvaly u. | E-1311-1/2-0-0 (1-1-0) | 2012.04.02-2012.06.15 | Áshin Károly | 30/500-6350 |
Paula utca | E-13-11/1-3-5 | 2012.04.16-2012.06.15 | Sugár Károly | 30/405-3545 |
Molnár utca | E-11-1/1-1-2 | 2012.04.23-2012.06.15 | Klekner Tibor | 30/996-1054 |
Sugár út - Kerülõ u. | E-11-1/1-14-1 | 2012.04.23-2012.06.15 | Harmati Attila | 30/692-4682 |
Karolina utca | E-1-3/1-4-0 | 2012.05.07-2012.06.15 | Zimonyi Mihály | 20/944-0408 |
Etelka utca | E-13-11/1-4-0 | 2012.05.21-2012.06.09 | Sugár Károly | 30/405-3545 |
Éva utca | E-13-11/1-0-0 | 2012.05.21-2012.06.31 | Sugár Károly | 30/405-3545 |
Éva utca | E-13-11/1-1-0 | 2012.05.21-2012.06.31 | Sugár Károly | 30/405-3545 |
Kornélia utca | E-13-11/1-3-0 | 2012.06.04-2012.06.15 | Sugár Károly | 30/405-3545 |
Elvira utca | E-13-11/1-3-0 | 2012.06.04-2012.06.15 | Sugár Károly | 30/405-3546 |
Juhász utca | E-11-1/1-14-1-1 | 2012.06.04-2012.06.15 | Harmati Attila | 30/692-4682 |
Csõsz utca | E-11-1/1-14-2 | 2012.06.04-2012.06.15 | Harmati Attila | 30/692-4682 |
Vércse utca | E-1311-1/1-0-0 | 2012.06.04-2012.06.30 | Balogh József | 30/927-5674 |
2-es részvízgyûjtõ | Térkép> | |||
Szent István u. | E-1311-2/1-16-0 | 2012.04.04-2012.06.15. | Mackó Gyõzõ | 30/509-3425 |
Törcsvári-Szigetvári | E-1311-2/1-0-0 | 2012.04.17-2012.06.30 | Nemes László | 20/389-5243 |
Szalonka | E-1311-2/1-2-0 | 2012.05.02-2012.06.25. | Knoska Sándor | 30/928-1859 |
Tusnádi u | E-13112-3/2-3-1 | 2012.05.02-2012.06.31 | Nemes László | 20/389-5243 |
Bagoly u. | E-1311-2/1-2-0 | 2012.05.07-2012.06.15. | Molnár Sándor | 30/297-5437 |
Bibic-köz | E-13112-2/NY1-0-0 | 2012.05.21-2012.06.15 | Gyárfás Zoltán | 30/252-6583 |
Bagoly u. | E-1311-2/1-2-0 | 2012.05.21-2012.06.15 | Erdõs Zoltán | 30/239-0755 |
Bagoly u. | E-1311-2/1-2-1 | 2012.05.21-2012.06.15 | Tokaji Sándor | 30/452-0671 |
Ruca u. | E-13112-1/1-3-0 | 2012.05.29-2012.06.29 | Sági József | 30/229-6014 |
Tárnoki-köz | E-1312-3/1-4-0 | 2012.06.01-2012.06.15. | Minkó István | 30/202-5318 |
Fátra u | E-1312-3/2-2-0 | 2012.06.01-2012.06.15. | Arató András | 70/368-8316 |
Mátra u | E-1312-3/2-1-0 | 2012.06.01-2012.06.15. | Arató András | 70/368-8316 |
Vöcsök u. | E-13112-1/1-0-0 | 2012.06.01-2012.06.15. | Oláh Tamás | 30/591-2183 |
Gém u. | E-1311-2/1-4-5 | 2012.06.04-2012.06.15 | Bogdán István | 30/900-0384 |
Hunyadi - Könyves u. | E-1311-2/1-13-0 | 2012.06.04-2012.06.15 | Mackó Gyõzõ | 30/509-3425 |
Kossuth u. | E-1311-2/1-15-0 | 2012.06.04-2012.06.15 | Mackó Gyõzõ | 30/509-3425 |
3-as részvízgyûjtõ | Térkép | |||
Hunyadi utca | E-1-3/2-12-7-1 | 2012.06.04 - 2012.06.10 | Maczkó Gyõzõ | 06/30-421-2681 |
Tárnoki út | E-1-3/1-25-0 | 2012.06.04 - 2012.06.17 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
Ágoston utca | E-1-3/2-3-1-1 | 2012.06.04 - 2012.06.17 | Maczkó Gyõzõ | 06/30-421-2681 |
Bakonyi utca, Murányi utca | E-1-3/1-28-1 | 2012.06.04 2012.06.24 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
Szendrõi utca | E-1-3/1-30-0 | 2012.06.04 2012.06.30 | Bicskei István | 06/30-974-2085 |
Dévai utca | E-1-3/1-30-2 | 2012.06.04 2012.06.30 | Bicskei István | 06/30-974-2085 |
Favágó utca (Búvár, Esztergályos) | E-13-10/2-8-0 | 2012.06.04 2012.06.30 | Nyírõ Tibor | 06/30-231-6340 |
Mecseki utca | E-1-3/2-24-10 | 2012.06.04 2012.07.08 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
Alispán utca | E-1-3/1-9-0 | 2012.06.04 2012.07.08 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
Alispán utca | E-13-2/1-0-0 | 2012.06.04 2012.07.08 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
Alispán utca | E-13-2/2-0-0 | 2012.06.04 2012.07.08 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
Alispán utca | E-13-2/NY1-0-0 | 2012.06.04 2012.07.08 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
Alispán utca | E-1-3/1-11-0 | 2012.06.04 2012.07.08 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
Aba utca (Viola, Szegfû) | E-13-13/1-0-0 | 2012.06.04 2012.07.08 | Maczkó Gyõzõ | 06/30-421-2681 |
Dévényi utca | E-1-3/1-30-4 | 2012.06.04 2012.07.10 | Bicskei István | 06/30-974-2085 |
Lõcsei utca | E-1-3/1-0-0 | 2012.06.04 2012.07.15 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
Mecseki utca | E-1-3/1-28-0 | 2012.06.04 2012.07.15 | Nagy István | 06/30-898-9403 |
Festõ utca (Esztergályos) | E-13-10/2-0-0 | 2012.06.04 2012.07.15 | Csákány György | 06/20-466-0470 |
Szigetvári utca | E-1-3/1-30-1 | 2012.06.04 2012.07.29 | Szédeli Mátyás | 06/20-411-9771 |
Vörösmarty utca | E-1-3/2-12-7 | 2012.06.11 - 2012.06.17 | Maczkó Gyõzõ | 06/30-421-2681 |
Tárnoki út | E-1-3/2-24-10-5 | 2012.06.11 2012.07.01 | Szendrei László | 06/20-230-4266 |
4-es részvízgyûjtõ | Térkép> | |||
Budafoki | E-121-1/1-1-1 | 2012.05.14-2012.05.30 | Müller Zoltán | 30-970-59-19 |
Talabor | E-14-5/1-7-0 | 2012.05.14-2012.06.30 | Radák József | 30-411-60-68 |
Talabor | E-14-5/1-7-2 | 2012.05.14-2012.06.30 | Radák József | 30-411-60-68 |
Talabor | E-14-5/1-7-1 | 2012.05.14-2012.06.30 | Radák József | 30-411-60-68 |
Sárd | E-1-4/1-3-1 | 2012.05.14-2012.06.30 | Bányai Zoltán | 30-970-59-19 |
Olt | E-14-5/1-3-3 | 2012.05.20-2012.06.10. | Murdis Gábor | 30-370-37-49 |
Budafoki | E-121-1/1-1-1-1 | 2012.05.21-2012.06.20. | Müller Zoltán | 30-970-59-20 |
Duna utca | E-14-3/1-0-0 | 2012.05.21-2012.06.30 | Czinke Gyula | 30-7533335 |
Terasz | E-14-5/1-9-0 | 2012.05.21-2012.06.30. | Radák József | 30-411-60-68 |
Terasz | E-14-5/1-7-3 | 2012.05.21-2012.06.30. | Radák József | 30-411-60-68 |
Terasz | E-14-5/1-7-4 | 2012.05.21-2012.06.30. | Radák József | 30-411-60-68 |
Nóra | E-14-2/1-0-0 | 2012.05.21-2012.06.10 | Bányai Zoltán | 30-970-59-19 |
Zsil | E-145-1/1-7-0 | 2012.06.01-2012.06.25 | Murdis Gábor | 30-370-37-49 |
5-ös és 6-os részvízgyûjtõk | Térkép> és Térkép> | |||
Alsóvölgyi | E-14-5/1-0-0 | 2012.03.19. - 2012.07.20 | Kocsner János | 06-30-949-5478 |
Felsõvölgyi | E-145-2/1-0-0 | 2012.04.17. - 2012.06.30. | Kiss Imre | 06-20-944-65-91 |
Begónia (Dália) | E-14-5/1-29-0 | 2012.05.09. - 2012.06.08 | Kocsner János | 06-30-949-5478 |
Barackfa | E-1-3/2-36-1 | 2012.05.14. - 2012.06.08. | Batári Péter | 06-30-528-4687 |
Csanád | E-1-3/1-20-4 | 2012.05.14. - 2012.06.08. | Bujtor József | 06-30-941-0610 |
Bogyó | E-1-3/2-36-0 | 2012.05.21. - 2012.06.11. | Batári Péter | 06-30-528-4687 |
Almafa | E-1-3/2-29-15 | 2012.05.21. - 2012.06.15. | Batári Péter | 06-30-528-4687 |
Málna | E-145/1-37-0 | 2012.05.21. - 2012.06.15. | Kiss Imre | 06-20-944-65-91 |
Fûtõ | E-1-3/2-47-7 | 2012.05.21. - 2012.06.22. | Kiss Imre | 06-20-944-65-91 |
Árnyas | E-1-3/2-29-19 | 2012.05.24. - 2012.06.01. | Batári Péter | 06-30-528-4687 |
Facélia | E-14-5/1-27-3 | 2012.05.28. - 2012.07.20 | Kocsner János | 06-30-949-5478 |
Fûtõ | E-1-3/2-47-2 | 2012.05.29. - 2012.06.19. | Kiss Imre | 06-20-944-65-91 |
Elek | E-1-3/1-20-2-8-3 | 2012.05.30. - 2012.06.19. | Vályogos Barnabás | 06-30-520-7854 |
Bokor | E-1-3/2-29-10-4 | 2012.05.31.- 2012.06.15. | Batári Péter | 06-30-528-4687 |
Kádár | E-1-3/2-46-0 | 2012.06.01.- 2012.06.29. | Batári Péter | 06-30-528-4687 |
Saszla | E-1-3/2-29-10-1-1 | 2012.06.04. - 2012.06.08. | Bujtor József | 06-30-941-0610 |
Meggyfa | E-14-5/1-39-0 | 2012.06.04. - 2012.06.18. | Kiss Imre | 06-20-944-65-91 |
Botond | E-1-3/1-20-2-12 | 2012.06.04. - 2012.06.29. | Bujtor József | 06-30-941-0610 |
Tetõfedõ | E-145-1/1-0-0 | 2012.06.04. - 2012.06.29. | Batári Péter | 06-30-528-4687 |
Tekercselõ | E-14-5/1-45-0 | 2012.06.04.- 2012.06.29. | Batári Péter | 06-30-528-4687 |
Bányász | E-1-3/2-47-2-3 | 2012.06.05. - 2012.06.18. | Kiss Imre | 06-20-944-65-91 |
Bádogos | E-1-3/2-47-2-2 | 2012.06.05. - 2012.06.19. | Kiss Imre | 06-20-944-65-91 |
Ciklámen | E-14-5/1-27-0 | 2012.06.07. - 2012.06.20 | Kocsner János | 06-30-949-5478 |
Ernõ | E-1-3/1-20-2-8-2 | 2012.06.11. - 2012.06.18. | Vályogos Barnabás | 06-30-520-7854 |
Tisztelt Simó Károly Úr!
Örülök annak, hogy a beruházás az esetek többségében a tervek szerint halad.
Nem örülök annak, hogy az 5. és 6. részvízgyűjtőt egyben kezelik, mert ez lehetőséget ad valamely vízgyűjtőnél a lasabban folyó munkák eltakarására. (Bízom benne, hogy nem ez a szándék, de jobban örülnék a részkörzetek önálló kezelésének…).
Sajnálattal olvastam korábbi levelében az alábbiakat:
“….Az utca másik része, amely az Iparos utca irányába lejt, azonban csak akkor tud megépülni, ha az Iparos úton is megépült már a befogadó csatorna. Az Iparos úton épülő kis (pár száz m-es) szakasz engedélyeztetése különösen bonyolult, mert állami útról van szó és az M7-es lehajtóra tekintettel a szokásosnál is több szervezet tart igényt arra, hogy beleszóljon abban, hogy mikor és hogyan épülhet ott a csatorna.”
Ennek számomra az az üzenete, hogy az Iparos u.-Szövő u. közötti területnél komoly problémák vannak. Úgy tudom, hogy az M7 körgyűrű beruházása késik (vagy leállt), a térség beruházásainak folytatásánál (valószínűleg a csatornázásnál is) feltétel a körgyűrű rendezése. Erre a projektre vonatkozóan tudomásom szerint nincs és a közeljövőben nem is lesz döntés, elsősorban anyagi források hiánya miatt. Azaz hosszabb távon arra kell számítani, hogy semmiféle előrelépés nem lesz… Nincs igazán jó üzenete annak, hogy a “szokásosnál is több szervezet” igényel beleszólást a témába…..REÁLISNAK LÁTOM annak veszélyét, hogy ezen a területen csatornázás helyett csak igéret lesz és egymásra mutogatás….
Az Ön jószándéka nem kérdőjelezhető meg, azt is mundenki tudomásul veszi, hogy vannak területek, amelyek a csatornázási projekt végén lesznek, de az igazán nehezen fogadható el, hogy Érd Parkváros és különösen a Törökbálinti úton túli területek Érd városában hosszú évek óta minden beruházásnál a legutolsó helyen van.
Az pedig végkép elfogadhatatlan lesz, ha egyes területeken nem fog megvalósulni (vagy éveket fog késni) a csatornázási program, a körgyűrű miatti huzavona miatt….
Összefoglalásként mégegyszer leírom: nem sűrgetek, hanem AGGÓDOK….Azn Ön által eddig leírtak, összehasonlítva a városfejlesztési elképzelések ütemével nem adnak alapot az optimizmusra.
Örülnék, ha ezzel ellentétes lépések történnének és az ilyenirányú elmozdulásról tájékoztatni tudna..
Tisztelt Simó Károly úr !
A Dr. Pados László lakótársam által felvázolt helyzet azt mutatja, hogy a csatornaprojekt vezetése nincs
a helyzet magaslatán. Ismételten kijelentem, hogy az M7 aluljárótól kezdve a Bem-téren át a Bajcsy-Zs.-
uton VAN MÜKÖDŐ csatorna, ahova a Törökbálinti-u, Kádár-u, Kárpitos-u, Kerékgyártó-u, Szövő-u
beköthető a tervek szerint is. Semmi köze az Iparos-uti csatornázáshoz. Az Iparos-ut és az aluljárón
való áthozás engedélyezését nem a projekt indulásakor kellett volna elinditani ? Két év talán elég lett volna beszerezni az engedélyeket. Ha tiz évig nem lesz M7 lejáró, akkor az M7 tuli milliomos negyedben
még tiz évig nem lesz csatorna ? Sürgősen más megoldást kell keresni, nem kell úgytenni mintha
villámcsapásként jött volna ez az állapot. Konkrétan : a Szénégető-utca irányába át kell furni az M7
alatt, müszakilag megoldható feladat. Támogatom azt hogy a 6-os vizgyüjtőt külön tüntessék fel , igy
mégjobban kitünik a kivitelezés elmaradása
Tisztelt Kazi Imre!
Valótlant állít. Az Iparos úton NINCS működő csatorna az aluljáróig.
Valószínűleg elkerülte a figyelmét, hogy itt fenn az előrejelzések között szerepel a Kádár utca is (https://erdicsatornazas.hu/wp-content/uploads/2012/05/torokbalinti_kornyeke.jpg )
Természetesen van vízjogi létesítési engedély több éve mind az Iparos utca átvezetésére, mind az M7-en túli területek ellátására, mind a környék összes utcájának megépítésére. Én a kiviteli tervekről beszéltem, amelynek során a forgalom tekintetében nem egyszerű összehangolni az állami közutak esetén az autópálya és egyéb szervezetek igényeit. Ők ugyanis engedélyes tervek esetén is támaszthatnak (és meg is teszik) olyan követelményeket az építés alatti forgalom tekintetében, amelyek szinte teljesíthetetlenek. Ilyenkor érdemes másban gondolkodni.
Miért van olyan érzésem, hogy Ön pontosan tudja mi a helyzet, csak egy kis zavart próbál kelteni? 🙂 (a Szénégető utcára való utalása azt jelzi ezt nekem…).
Tisztelt Simó Károly Úr!
Bölcs tanácsa alapján megnéztem a “Hogyan lesz a csatorna átvezetve az M7-es alatt? ” című videót. Komoly ellentmondást látok.
Ön ott a “a meglévő Iparos úti csatorna” meghosszabításáról beszélt.
Ha nincs csatorna az Iparos utca M7 felüljáróig terjedő szakaszáig, akkor mit hosszabítanak meg?
Ha van ( a TV riportból úgy tűnik, hogy mégis van), akkor pedig t. Kazi Imre úrnak van igaza…..
Jó lenne tiszta vizet önteni a pohárba… Kérdésem, hogy van-e és ha van meddig tart a csatorna Iparos úti szakasza?
Tisztelt Dr. Pados László!
Kérem tekintse meg azt a térkép-részletet, amit többször belinkeltem Önnek.
Az Iparos út a Törökbálinti-Sóskúti utak kereszteződésétől kezdve állami kezelésben van. Ezen túlmenően ebbe a szakaszba csatlakozik az M7-es autópálya le- illetve felhajtója.
Csatornaépítéshez a következő engedélyeknek kell meglenni: először vízjogi létesítési engedélyt kell szerezni (ez az “építési engedély”). Ekkor már nyilatkozni kell a közműveknek és szakhatóságoknak, azonban a legtöbbször ezek általános nyilatkozatok szoktak lenni, általában az érdemi nyilatkozatot csak akkor szokták kiadni, amikor ténylegesen is kivitelezésre kerül sor. Majd amikor a kivitelezésre kerül sor, a kivitelező elkészítteti a kiviteli terveket, amelyben – sok minden más mellett – van egy rész, amely az építés alatti forgalom szervezésről szól. Más esetekben a kiviteli terv készítés során a különböző közműveknek vannak igényeik a saját hálózatukkal való keresztezések és azok megóvása érdekében (gáz, víz, elektromos áram, telekom, stb), ezeket mind-mind újból egyeztetni kell, ami néha több hónapot igényel. Ahol állami a közút, ott az állami közútkezelőnek is lehetnek különleges igényei, amit szintén figyelembe kell venni a kiviteli terv készítése során.
Az Iparos utcát az teszi különösen bonyolulttá, hogy a fentieken túl még az autópálya is beleszólhat, hogy milyen legyen a forgalom szervezése az építés idejére az Iparos úton. Bármilyen fura is, de az a pár száz méteres csatorna szakasz építése – nem megfelelő forgalom szervezés esetén – megbéníthatja nem csak Érd, de Törökbálint város forgalmát is, tehát bizonyos mértékig jogos az igény. Az más kérdés, hogy a végtelenül leegyszerűsített informális igénnyel (t.i. hogy “legjobb ha nem is építenek semmit azon a kis szakaszon, mert az nagy forgalmi akadályt jelent”) nehéz mit kezdeni. A környéket el kell látni csatornával és még ebben a programban. Tehát ha szükséges, akkor – az előzetesen tervezett és engedélyeztetett terveket is módosítva – más megoldást kell keresni, ami meg is történt.
A belinkelt részleten fekete színnel van jelezve az, ahol már jelenleg is van csatorna, pirossal az épülő csatorna és az, hogy milyen irányba folyik, melyik szakasznak melyik a befogadója.
Az Iparos úton a Kádár utcán túl még néhány ingatlanig ér el a csatorna, tehát nem ér el az aluljáróig. Ezért lehetséges pl. most a Kádár utca építése, amire fentebb is utaltam.
Tisztelt Simó Károly Úr!
Bizonyára nincs könnyű helyzetben amikor választ kell (vagy kéne ) adnia.
Köszönettel vettem utalását a térképekre. Megnéztem őket. Bizonytalanságokat látok. A rajzokat inkább csak előzetes skicceknek tudom tekinteni, mit “tervrajznak”. A Kárpitos utca Szövő utca és Iparos utca közötti szakaszán ugyanis van egy domb, nem tartom valószínűnek, hogy ezt kiássák,(legalább 2 m mélységre lenne szükség) , átemelőt nem terveztek az általam ismert rajzon.
Mérnöki szempontból az látszik logikusnak, ha két szakaszra osztják a területet, a felső rész a Szerelő utcához csatlakozik. Persze ez csak elmélkedés, inkább a figyelem felkeltést szolgálja. Néha ugyanis az az érzésem, hogy provizórikusan folynak a dolgok…
Hasonló apró problémát látok néhány szomszédos utcánál is…
Tisztelt Dr. Pados László!
Az a megtiszteltetés ért, hogy kiváló kollégáim vannak, akik segítenek, ha valamit nem tudok (kb. 5 percenként 🙂 ).
Az általam ismertetett rajzok a kiviteli szintű tervek alapján készültek. Tehát már 2009 óta meg van tervezve, ez alapján történt a tendereztetés. A kiviteli tervek készítése során ritkán szoktak eltérni ettől. Láttam már olyan helyet a városban, ahol 4 méterre mentek le egy dombon való átvezetés érdekében (előtte és utána normál mélységben mentek). Az biztos, hogy most már nem nagyon szoktak ötletelni, a hálózatot már korábban megtervezték.
Tisztelt Kazi Imre Úr!
Köszönettel vettem, hogy Ön másodszor küldi el véleményét (vagy inkább helyismereti információját), de megnyugtatom, hogy államigazgati eljárás keretében majd vizsgálni fogják….Természetesen ehhez idő és új tervezés szükséges, ami akár évekig is eltarthat…..
Azt látom, hogy fogalmuk sincs egyeseknek, hogy az Iparos utcában meddig van csatorna….
A Parkvárossal kapcsolatos vezetői közömbösség onnan is látszik, hogy ahol lehetne és viszonylag könnyebb lenne (a fővezetékhez folyik a víz lefelé….) t ott sem tervezték a beruházást a 6. részvízgyűjtő területen.
Ez az ún. “gravitációs helyzet”… ami független a fizikától.
Magyarul: a jószándék hiányáról lehet beszélni és Parkváros harmadlagos státuszáról….
NEM AKAROM van…
Előre is elnézést kérek, ha nem a megfelelő fórumon érdeklődök, de egyre többször hallom, hogy azon a rövidke útszakaszon, ahol én lakom – Tárnoki út és Hajnalka utca kereszteződése – egyhamar nem várható, sőt nem is lesz csatorna – mivel nem egyszerű, sík terület, hanem erősen emelkedik. Körülöttünk minden kis utcában már évek óta van csatorna, csak a mi részünket hagyták ki. Örömmel olvasom a nagyszerű statisztikát, hogy már 88 %-on folyik a csatornázás, de azokat az utcákat, ahol nem csak lerakni kell a csöveket, hanem több átemelő is szükséges, inkább csak kikerülik, az ott lakók legnagyobb bosszúságára. Ígéret van, fizetjük a részleteket, csak csatorna nincs. Reménykedve várom a választ! Köszönettel és tisztelettel: Faragóné Nagy Andrea
Tisztelt Faragóné Nagy Andrea!
Szeretném megnyugtatni, hogy MINDEN olyan utcaszakaszon, ahol a csatorna tervezve van a mostani programban, meg fog épülni. Ez azt jelenti, hogy Érden kb. 1.524 csatornaszakaszon kell építeni kb. 21 hónap alatt. Jelenleg az időnek kicsivel több, mint az egyharmadánál tartunk, mert a csövek lefektetésének befejezése 2013 júniusra van tervezve, de időarányosan jó az előrehaladás. Eddig már nagyon sok szakasz készült el, de még mindig több száz szakasz van hátra, amelyet ebben az időben kell megépíteni, ezért türelmet kérünk.
Szeretném azzal is megnyugtatni, hogy a Hajnalka utca nem tartozik a különösen bonyolult utcák közé. Az eddig épült szakaszok közül több tucatnyi helyen sokkal nehezebb terepviszonyok között építették meg a szennyvízcsatornát. Tehát szó sincs arról, hogy az építés bonyolultsága miatt volna későbbre ütemezve. Az ütemezést a kivitelezők végzik, az előre lefektetett műszaki, forgalmi és szennyvízcsatorna-építési szempontok alapján, a saját építési kapacitásaik figyelembe vételével.
Tisztelt Simó Károly Úr!
Szeretnék érdeklődni, hogy a Felvigyázó utcában várható-e még a helyreállítási munkák folytatása? Maga az úttest is hagy kívánni valókat maga után, de engem speciel a 22. szám előtti járda érdekelne konkrétan, mivel házunk előtt a csatornázási munkák következtében egy 6-7 méteres szakaszon összetörték a járda nagy részét, ami azóta sem lett kijavítva. Kérésre tudok képeket is küldeni, amelyekről meg lehet ítélni azt is, hogy kb. milyen állapotú volt a járda a munkák előtt.
Köszönettel:
Nagy Zoltán
Tisztelt Nagy Zoltán!
Igen, várható! Az utca még munkaterület, visszavétel előtt mindent legalább az eredetivel megegyező minőségben helyre kell állítaniuk a kivitelezőknek.
Tisztelt Simó Károly!
Köszönöm válaszát!
T. Simó úr!
Itt is felteszem a kérdésem, hát ha itt előbb jár, mint a másik helyen.
Kérdésem a következő lenne, a Murányi utca a 16-ig be lett csatornázva, az afeletti rész mikor következik, és melyik területhez tartozik?
A Murányi 16-ig elkészült részre mikor tudnak majd rákötni a lakók?
Köszönettel
Tisztelt Varga Babi!
A Murányi utcának az a szakasza, amely a 18-tól felfele lejt (E-1-3/2-24-12-6 csatornajel) akkor tud megépülni ha előtte megépült a Bikszádi utcai befogadó, a Naszályi utca irányába és megépült maga a Naszályi utca is a Tárnoki útig (kérem tekintse meg ide kattintva: https://erdicsatornazas.hu/wp-content/uploads/2012/06/murányi.jpg ).
Ez a szakasz már az 5-ös részvízgyűjtőbe tartozik, itt más cég fog építeni, mint a Murányi utca alsóbb szakaszain (amelyek a Lőcsei irányába lejtő csatornákba kötnek). Egyelőre nem jelezték, hogy ebbe a területbe “beleállnának”, itt egyelőre a Bajcsy-Zsilinszky Endre utat szeretnék elkezdeni, majd ezután jönnek feltételezhetően Nyugatabbra.
Ezek az utcák közül először feltételezhetően a Radnait fogják építeni.
T. Simó úr!
Másik helyen azt olvasom, hogy ritkábban tud majd válaszolni itt, de remélem azért majdcsak összejön, hogy erre is ad választ. Köszönöm, hogy írt nekem, de a legfontosabbra nem kaptam választ, vagy nem értem…!
A MOST ELKÉSZÜLT SZAKASZT, TEHÁT A MURÁNYI UTCÁT, A 16-OS HÁZIG, MIKOR KÖTIK KÁR A CSATORNAHÁLÓZATRA! Nekünk ez lenne a legfontosabb most igazából.
Az aszfaltozásokat mikor, hány hónap elteltével fogják kijavítani.
Egyébként olvastam több helyen, nem itt konkrétan, hogy a különféle kivitelezők, mennyire eltérően dolgoznak egymástól, van ahol nem oldják meg a bejárást a portákra estére, van ahol igen, nálunk is oké volt, az is kifogás, hogy a stílussal is van gond, nos itt ilyen gond nem volt.
De pl. a Mecseki u. úgy néz ki, mint a Hold felszíne, nem is értem a lakókat, miért nem reklamáltak. Tehát van különbség a kivitelezők között.
Amit szintén látok több helyen reklamálni, hát az az istentelen nagy por. Pl. asztfaltnál, de szerintem egyéb utaknál is valamit segítene, hogy a munkák végeztével egy locsolóautó végigmenne a szakaszon és leverné a port az úttestről. A szél és még a leglassabban menő autó is akkora port csinál, hogy nem látni át a másik oldalra, és vajon ezt meddig kell nyelni?
Végül is nem ajándékot kapunk, hanem fizetünk is keményen. Tehát lehetnének igényeink.
Elírtam! Tehát mikor kötik RÁ a csatornahálózatra…!
A port több helyen, így a mi utcánkban is felseperték a lakók az asztfaltról, tehát nem lehet azt mondani, hogy nem teszünk a por eltűntetésének érdekében. Ennek ellenére is borzadály ami itt van, és ilyen kánikulában nem lehet létezni becsukott ablakokkal. Életemben nem takarítottam ennyit.